Hoe verloopt de aansluiting van mijn woning op het kabelnetwerk?
De internetdienst van hey! wordt geleverd via de kabeldistributienetwerken van de operatoren Telenet en VOO. Je woning moet via een aansluitkabel worden aangesloten op het dichtstbijzijnde distributiepunt.
Als er geen distributiepunt is in je straat, betekent dit dat er op dit moment geen kabelnetwerk beschikbaar is. De installatie van internetdienst is in dit geval helaas niet mogelijk.
Hoe verloopt de kabelaansluiting van mijn woning op het netwerk?
De installatie wordt uitgevoerd door een Orange-technicus.
Tijdens de interventie controleert de technicus ter plaatse of je huis goed is aangesloten op het distributiepunt. Er zijn verschillende soorten distributiepunten. Het kunnen grijze kastjes zijn (1) of palen in je straat (2) of kastjes op een gevel (3). Afhankelijk van je situatie zullen verschillende acties moeten worden uitgevoerd door de technicus of door jezelf.
Het dichtstbijzijnde distributiepunt
Wat doet de technicus:
- Op privéterrein legt hij de aansluitkabel tussen het distributiepunt en het huis (voor kabellengtes tot 20 meter).
- Hij verbindt* de aansluitkabel met het distributiepunt.
- Hij installeert je dienst, controleert de wifi-ontvangst in je huis en configureert de wifi op één van je toestellen: bijvoorbeeld op je smartphone, tablet of pc.
Wat moet ik doen:
- Het plaatsen en aansluiten van kabels op het publieke domein
- Het plaatsen en aansluiten van kabels langer dan 20 m
- In het geval van een ondergrondse verbinding: het graven van sleuven of putten op privé-eigendom
- In het geval van een ondergrondse verbinding: de installatie van een wachtbuis tussen het distributiepunt en de woning
Wat doet de technicus niet:
- Het plaatsen en aansluiten van kabels op het publieke domein
- Het plaatsen en aansluiten van kabels langer dan 20 m
- In het geval van een ondergrondse verbinding: het graven van sleuven of putten op privé-eigendom
Wat was er mis?
Vertel ons waarom het niet hielp en hoe we het beter kunnen doen?