Ik kan niet meer surfen of op het internet of mijn 4G gebruiken?
Heb je nog voldoende data in je abonnement?
Kijk eens je verbruik na. Is je bundel op en heb je voor €50 buiten bundel gesurft ? Dan wordt je data geblokkeerd, om slechte verrassingen op je factuur te vermijden.
Onze tips:
- Kies een tarief aangepast aan je verbruik.
- Kijk regelmatig je verbruik na op My hey!.
- Heb je een tekort aan data, pas je tarief aan via je My hey!.
Dit kan je 1 keer per maand doen en is volledig gratis. Je nieuwe data bundel zal beschikbaar zijn vanaf het moment dat je abonnement veranderd is. - Gebruik een wifinetwerk als je buiten bundel gaat om verder te kunnen surfen.
Schakel je toestel even uit en zet hem opnieuw aan
Soms verliest je telefoon de connectie met het netwerk. Het is belangrijk om je smartphone regelmatig eens uit en terug aan te schakelen.
Staat de 4G actief op je scherm?
Indien niet, kijk je instellingen na. ‘Mobiele data’ moet aan staan in het menu Instellingen – Netwerk instellingen
Controleer je APN instellingen
Lees onze FAQ "Hoe stel ik mijn smartphone in?".
Test je kaart in een andere smartphone
Heb je toegang tot het internet? Dan ligt het probleem aan je gsm.
Lukt het daar ook niet? Je simkaart is misschien defect. Neem dan contact op met onze chat diensten, ze zullen je verder helpen.
Indien dit nog niet helpt, kijk dit nog even na:
Je beschikt over een iPhone
- Deactiveer de functie ‘Internet EU’: Instellingen > Mobiel netwerk
- Schuif de regelaar naar links om de functie Internet EU uit te schakelen
Je beschikt over een Android smartphone (Samsung, Huawei, …)
- Ga naar Instellingen > Mobiele netwerken
- Selecteer vervolgens de optie Namen toegangspunten > klik op het wielicoontje
- Op Android zijn de instellingen de volgende: Authentification = PAP APN Type = Standaard Proxy, port, user en wachtwoord hoeven niet ingevuld te zijn
Wat was er mis?
Vertel ons waarom het niet hielp en hoe we het beter kunnen doen?