Mag ik mijn eigen internetmodem gebruiken? Hoe ga ik te werk?

Ja, natuurlijk mag je je eigen modem verkiezen boven de modem die wij je bezorgen bij de levering.

Dien hiervoor een aanvraag in via het formulier modemwijziging en volg zorgvuldig onderstaande stappen: 

  1. Wacht tot je internet volledig geïnstalleerd en geactiveerd is. 
  2. Ga naar het formulier modemwijziging
    Je wordt gevraagd om volgende gegevens te verstrekken: 
    • Je klantnummer (linksboven op je factuur);
    • Je Easy Switch ID (linksboven op je factuur en in je Klantenzone);
    • Het MAC-adres van je huidige modem;
    • Het MAC-adres van de nieuwe modem die je wil gebruiken.

Weet je niet waar het MAC-adres van je modem te vinden?  

Het MAC-adres bevindt zich onder op de modem, vlak bij of op een barcodesticker. Het is een cijfer- en letterreeks die wordt ingeleid door MAC of HFC MAC. 
Voorbeeld: 00:1A:2B:3C:4D:5E of 00-1A-2B-3C-4D-5E 

Na het indienen van jouw formulier zal hey! je aanvraag zo snel mogelijk verwerken en jouw modem in zijn systemen activeren, zodat je deze kunt gebruiken. Dit kan enkele dagen in beslagnemen. 

Na de verwerking van je aanvraag ontvang je een sms'je met de volgende stappen die je moet nemen. 

Belangrijk: houd je hey!-modem goed bij. Je dient hem opnieuw te kunnen activeren en installeren in geval van een storing zodat hey! een voledige diagnose kan maken. Ook bij stopzetting van je contract zal je gevraagd worden de modem terug in te leveren. 

Bijkomende informatie:

  • hey! kan de kwaliteit van je service niet garanderen wanneer je een eigen modem gebruikt. Bij problemen moet je contact opnemen met de leverancier/fabrikant van uw modem. 

  • Als je per ongeluk een verkeerd MAC-adres ingaf, moet je wachten tot je aanvraag tot wijziging van modem voltooid is. Nadien kan je een nieuwe modemwijziging aanvragen door dezelfde stappen te volgen. 

Geef je adres in op deze pagina en ontdek op welk netwerk je je bevindt. Een downloadsnelheid van 150 Mbps van het Start fiber aanbod staat gelijk met netwerk Noord. Wordt er echter 200 Mbps vermeld als downloadsnelheid, dan gaat het om netwerk Zuid. 

  • Je bent zelf verantwoordelijk voor het bijwerken van de software van je eigen modem in lijn met de laatste updates van de leverancier om zo de veiligheid van het modem en het netwerk te waarborgen. 

  • Als we vaststellen dat je eigen modem problemen veroorzaakt op het netwerk, zullen we hem loskoppelen van het netwerk. We zullen je de reden daarvoor meedelen en de stappen die je moet volgen om je weer met het netwerk te verbinden. 

  • hey! behoudt zich het recht voor om bepaalde modemmodellen te weigeren als deze de veiligheid of integriteit van het netwerk in gevaar brengen. 

  • Als je van mening verandert en je eigen modem niet voldoet aan je wensen, kan je altijd de hey!-modem opnieuw gebruiken door het formulier nog een keertje in te vullen. 

  • Bij problemen met je diensten kan hey! geen volledige diagnose stellen indien je een eigen modem gebruikt. Je zal daarom de modem die door hey! is geleverd tijdens de initiële installatie opnieuw moeten installeren en activeren. Dit maakt het mogelijk om problemen op afstand te diagnosticeren en potentieel ook op te lossen. Als er geen oplossing op afstand kan worden gevonden, moet een technicus bij je langskomen. Hou er rekening mee dat als je eigen modem nog steeds is geïnstalleerd tijdens zijn bezoek, de technicus niet kan ingrijpen en je een vergoeding van 59€ voor zijn verplaatsing zal moeten betalen. 

Vond je je antwoord?

Wat was er mis?

Vertel ons waarom het niet hielp en hoe we het beter kunnen doen?